لیست قیمت رنگ آکریلیک

معرفی و بررسی قیمت رنگ آکریلیک

در ابتدای این مقاله به بررسی رنگ آکریلیک خواهیم پرداخت که با معرفی مزایای آن بدانید چرا باید به دنبال قیمت رنگ آکریلیک باشید. پس از آن در ادامه­ ی مقاله کلیه ­ی عواملی که می­توانند بر مقدار قیمت رنگ آکریلیک تأثیر بگذارند را بررسی خواهیم کرد و در انتها نیز لیست قیمت ارائه خواهیم داد.

رنگ آکریلیک و رنگ روغنی مانند رنگ­های بلکا، پتینه، مولتی کالر، پلاستیک و روغنی در دسته­ ی رنگ­های ساختمانی قرار می­گیرد که توانسته جایگاه خوبی را در فروش بازار رنگ داخلی کسب کند. رنگ آکریلیک در مقایسه با رنگ روغنی دارای مزایای زیر است:

  • به دلیل عدم وابستگی به حلال بو ندارد و همین امر برای کسانی که مشکل ریوی داشته باشند بسیار مؤثر است.
  • به دلیل فاقد حلال بودن قیمت آن نسبت به رنگی مانند روغنی به مراتب پایین­تر است.
  • به محیط زیست هم آسیبی وارد نمی­کند چون فاقد حلال آلی است.

همچنین رنگ آکریلیک در مقایسه با رنگ پلاستیک قابلیت شستشو دارد و همین امر سبب مزیت این نوع رنگ شده است. باقی رنگ­های نام برده نیز مشابه با رنگ آکریلیک هستند اما بیشتر به دلیل تزئیناتی بودن قیمت بالاتری دارند.

همچنین قیمت رنگ آکریلیک با داشتن مزایایی همچون:

  • خشک شدن سریع که رنگ آمیزی ساختمان را بسیار سرعت می­بخشد
  • مقاومت به نور UV که آن را برای بکارگیری در نمای ساختمان مناسب ساخته است.
  • ضد گرد و غبار که تمیز کردن آن را بسیار راحت کرده است
  • با مقدار کمتری از آن می­توان نسبت به سایر رنگ­ها حجم بیشتری از سطوح را رنگ آمیزی کرد.
معرفی و بررسی قیمت رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک مناسب برای نقاشی متفاوت از نوع ساختمانی است

عوامل مؤثر مختلف بر قیمت رنگ آکریلیک

تا اینجا متوجه شدید که به دلیل مزایای گسترده و برتری­های عمده­ی رنگ آکریلیک  گزینه ­ی بسیار معقول و مقرون به صرفه­تری نسبت به سایر رنگ­های ساختمانی است و به همین دلیل اطلاع از قیمت رنگ آکریلیک و عوامل تأثیرگذار بر آن حائز اهمیت است. به همین دلیل قصد داریم تا در این قسمت به بررسی کلیه ­ی عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ آکریلیک بپردازیم تا هنگام مقایسه­ی قیمت­ها در شرکت­های مختلف و همچنین در بازه­های زمانی مختلف علت تفاوت قیمتی را بدانید.

  1. تولید داخل یا وارداتی بودن:

قطعا قیمت رنگ آکریلیک تولید داخل به مراتب پایین­تر از رنگ وارداتی آن است و این یکی از بدیهی­ترین عوامل تأثیرگذار می­باشد. اکنون در اکثر استان­های ایران اعم از تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و غیره صنایع و کارخانجات تولید رنگ آکریلیک را داریم که حتی در بین کارخانجات داخلی نیز تفاوت قیمت را مشاهده می­کنیم که فاصله­ی شما تا این کارخانه برای حمل بار بر قیمت نهایی سفارش شما تأثیرگذار است.

2. کیفیت رنگ:

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت رنگ آکریلیک کیفیت رنگ خریداری شده است به نحوی که رنگ آکریلیک با مشخصات و ویژگی­های یاد شده قطعا نسبت به رنگی که ویژگی­های کمتری دارد قیمت پایین­تری نیز خواهد داشت.

3. حجم خریداری شده:

قیمت رنگ آکریلیک بسته به هر واحد رنگ خریداری شده (کیلویی، گالن، دبه معادل 2.5 گالن و حلب معادل 5 گالن) متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه قیمت نهایی تمام شده برای خرید در سطح خرد و عمده نیز بسیار متفاوت بوده و حتی تخفیف اعمال شده برای خرید عمده نیز بسته به نوع شرکت تولیدی متغیر خواهد بود.

عوامل مؤثر مختلف بر قیمت رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک بسته به کاربرد هدف متغیر است
  • 4. نوع رنگ آکریلیک:

قیمت رنگ آکریلیک در انواع آن یعنی مات، نیمه براق، براق و حتی نوع نما که دارای سیلیکون هست متفاوت بوده که این قیمت­ها باز بسته به نوع شرکت متغیر هستند. لذا دقت داشته باشید که با توجه به متفاوت بودن قیمت­ها در انواع رنگ آکریلیک، نوع مناسب را برای فضای خود انتخاب کنید چرا که از لحاظ کیفیتی تفاوتی بین آنها وجود ندارد بلکه زیبایی آنها بر روی سطح مقداری متفاوت است. البته قیمت رنگ آکریلیک مختص نما به دلیل اینکه باید مقاوم­تر و حجم پوششی بیشتری داشته باشد نسبت به سه نوع دیگر بیشتر خواهد بود. یک نمونه از رنگهای آکریلیک، رنگ براق آکریلیک است.

5. نوع بازار هدف:

بسته به اینکه رنگ آکریلیک خریداری شده برای کدام بازار هدف باشد نیز قیمت متفاوتی دارد. مثلا قیمت رنگ آکریلیک برای مصارف ساختمانی (فضای داخلی و بیرونی منزل)، صنعتی (رنگ آمیزی دستگاه­ها و…) و نقاشی هنری (برای استفاده بر روی بوم) قطعا متفاوت خواهد بود و نباید انتظار قیمت یکسانی داشته باشید.

6. فرم پایه ­ای:

قیمت رنگ آکریلیک بر اساس فرم پایه­ ای و حلال آن که بیشتر مواقع آب هست و نوع حلال آلی آن نیز موجود است متفاوت خواهد بود. اما در اکثر موارد فقط صحبت از فرم پایه آب رنگ آکریلیک بوده و نوع وابسته به حلال موارد مصرف خاصی ندارد.

7. تنوع رنگ:

یکی از مزایای رنگ آکریلیک تنوع رنگ بالای آن است که می­تواند تقریبا تمامی سلیقه­ها را پوشش دهد و برای قسمت­های مختلف منزل و حتی نقاشی­های گوناگون برای نقاشی­های هنری پاسخگو باشد. اما این موضوع سبب متغیر بودن قیمت رنگ آکریلیک بسته به نوع رنگ نیز شده است. به عنوان مثال رنگ نقره­ای و طلایی نسبت به رنگ­های آبی، فسفری، قرمز، زرد، بنفش، سفید، مشکی و غیره تفاوت قیمت دارد که حتما کاتالوگ را مشاهده کنید.

عوامل مؤثر مختلف بر قیمت رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک متناسب با تنوع رنگ
  • 8. بسته بندی رنگ:

در بحث حجم خریداری شده بیان کردیم که بسته به میزان خریداری شده تفاوت قیمت رنگ آکریلیک را شاهد هستیم. باید در این قسمت اضافه کنیم که خرید رنگ آکریلیک به شکل گالن، کیلویی یا کوارت (معادل یک چهارم گالن)، دبه و حلب به دلیل تفاوت در پروسه ­ی تولید و پوشش داخلی هر یک، قیمت متفاوتی دارند ضمن اینکه حجم هر کدام نیز متفاوت است.

9. حاوی سیلیکون یا فاقد آن:

برای استفاده در نما رنگ آکریلیک دارای سیلیکون بیشتر و پوشش دهی بالاتری است که بر روی قیمت نهایی آن قطعا تأثیرگذار است.

10. نحوه ­ی عرضه و خرید:

برای خرید رنگ آکریلیک چندین راه دارید: یا به کارخانه­ی تولیدی مراجعه کنید و به صورت عمده هر مقدار رنگی که مایل هستید را خریداری نمایید که قطعا قیمت رنگ آکریلیک پایین­تر خواهد بود. همچنین می­توانید به نمایندگی­های فروش معتبر کارخانجات تولیدی رنگ در سرتاسر کشور مراجعه نموده و با خرید مستقیم از آنها و حذف واسطه با قیمت مقرون به صرفه­تری خرید کنید.

روش دیگر خرید رنگ آکریلیک مراجعه به مغازه­های رنگ فروشی در سطح شهر و استان محل زندگی است که چندان توصیه نمی­شود چرا که به دلیل خرید به شکل واسطه­ای قیمت بالاتری خواهید داشت ضمن اینکه مقایسه­ی کیفیت و قیمت رنگ آکریلیک در تمام مغازه­های فروشی برای شما قطعا سخت و مشکل خواهد بود.

روش دیگر خرید نیز به صورت اینترنتی و آنلاین است که هم در وقت و هزینه­های رفت و آمد شخصی صرفه جویی می­شود و هم می­توانید به راحتی قیمت­ها را مقایسه کرده و حتی از سایت کارخانه­ی تولیدی محصول خود را خریداری نمایید.

11. شیوه ­ی پرداخت:

در صورتی که هنگام خرید رنگ آکریلیک، کل هزینه را به صورت نقدی پرداخت کنید مشمول تخفیف شده و قطعا قیمت پایین­تری خواهد داشت. حتی برخی از کارخانجات در لیست قیمت رنگ آکریلیک، قیمت خرید نقدی و شرایطی را جداگانه در کاتالوگ­های مربوطه برای مشتریان منتشر می­کنند.

12. نوسان ارزی و تورم:

قطعا نوسان ارزی و افزایش یا کاهش تورم بر قیمت رنگ آکریلیک مؤثر بوده و رابطه ­ی مستقیمی بین این دو وجود دارد.

13. خرید همراه با لوازم جانبی:

لوازم جانبی کار با رنگ آکریلیک بر روی قیمت نهایی آن تأثیرگذار نیستند اما از طرفی هم بدون خرید آنها کاری از پیش نمی­توان برد. به عنوان مثال باید قلم مو یا غلتک تهیه کنید که غلتک را توصیه می­کنیم چون اثری از آن بر روی دیوار باقی نمی­ماند. بسته به نوع سطح شاید نیاز به پرایمر داشته باشید که معمولا برای مواقعی که سطح شما قبلا رنگ پلاستیک خورده باشد، باید پرایمر رنگ پلاستیک نیز خریداری کنید که دقیقا مشابه با قیمت رنگ آکریلیک تحت تأثیر عوامل فوق است هر چند قیمت آن پایین­تر از رنگ آکریلیک است.

عوامل مؤثر مختلف بر قیمت رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک وابسته به فاکتورهای مختلف

لیست قیمت رنگ آکریلیک

اکنون متوجه شدید که قیمت رنگ آکریلیک بسته به عوامل متعدد می­تواند کم یا زیاد متفاوت باشد و این در مورد هر کالایی صادق است و رنگ آکریلیک نیز از این قضیه مستثنی نیست. لیستی که در زیر ارائه خواهد شد آپدیت سال 98 و مربوط به چند ماه اخیر است و توجه داشته باشید که دقیقا مطابق صحبت­های بیان شده قطعا شاهد تفاوت قیمت با سایر شرکت­های تولیدی خواهید بود به همین دلیل چندان انتشار این لیست منطقی نیست اما کمک می­کند تا مقداری بتوانید به صورت تخمینی برآورد قیمت داشته باشید. قیمت­ها به تومان است.

نوع رنگ 1 کیلو 3.5 تا 3.7 کیلو 7 تا 7.5 کیلو 14 تا 15 کیلو
سفید براق 32000 105000 205000 406000
سفید نیمه براق 26000 83000 162000 320000
سفید مات 21000 70000 137000 270000
مناسب برای استخر   82000    
بتونه 11200 43000 80000 157000

برای نمای ساختمان قیمت رنگ آکریلیک به صورت:

نوع رنگ 3.5 کیلو 7 کیلو 14 کیلو
سفید حاوی سیلیکون 91000 170000 350000
پرتقالی حاوی سیلیکون 100000 200000 400000
سفالی حاوی سیلیکون 100000 200000 400000

توجه داشته باشید که تمامی قیمت­ها به تومان بوده و کلیه ­ی رنگ­ها طبق سفارش نیز تولید می­شوند.

همانطور که گفتیم بسته به نوع سطح احتمالا علاوه بر قیمت رنگ آکریلیک باید از قیمت پرایمر نیز مطلع باشید:

هر دبه پرایمر رنگ آکریلیک حدود 77000 تومان و هر مولتی پرایمر نیز حدود 100 هزار تومان در بازار به فروش می­رسد.

همچنین لازم به ذکر است که کلیه­ ی رنگ­ها برای فضای داخلی ساختمان نیز قابل خریداری هستند که باید سفارش آن ثبت شود و از پیش موجود نخواهند بود.

در این مقاله سعی شد تا توضیحات جامعی در مورد قیمت رنگ آکریلیک ارائه گردد تا با اطلاعاتی کامل نسبت به خرید آنها اقدام نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

لیست قیمت رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک مخصوص رنگ آمیزی چوب

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما