رنگ استخری آبی ، قیمت و توضیحات محصول

نکاتی در مورد قیمت رنگ استخری آبی

امروز برای عایق کردن سطوحی که با آب در تماس مستقیم می باشند و همچنین آب در آن ها به طور دائم قرار دارد از رنگ هایی استفاده می کنند که به آن ها رنگ استخری آبی و یا سفید می گویند. البته باید گفت تقریباً اکثر رنگ هایی که برای این منظور استفاده می شود به رنگ آبی می باشند که دارای طیف های مختلف رنگی هستند، که البته پایه این رنگ ها آبی می باشد. ولی در مراکز تولید کننده می توان رنگ های سفید را نیز یافت. اگر بخواهیم در مورد قیمت این رنگ ها صحبت کنیم باید بگوییم اولین عاملی که می تواند روی قیمت رنگ های استخری آبی تاثیرگذار باشد، برند آن ها است.

زیرا هر شرکتی بسته به میزان هزینه های خود و با برآورد کردن هزینه ها قیمت اجناس را به گونه ای انتخاب می ‌کند که بتواند سود مطلوبی از تولید کردن محصولات به دست بیاورد و ممکن است برخی شرکت ها در تولید این رنگ ها موادی را کم یا اضافه کرده و باعث شوند کیفیت آن ها بهتر شود.

ولی به طور کلی رنگ استخری آبی و یا سفید از مواد ثابتی تشکیل شده است که همان مواد رزینی و تشکیل این رنگ بر پایه رنگ های اکریلیک می باشد. جنس این رنگ ها به گونه ای است که باعث می شود کاملاً در برابر مولکول های آب نفوذ ناپذیر بوده و در نتیجه عایق بسیار محکم و مقاومی در برابر مولکول های آب ایجاد می کنند. علت این امر ساخته شدن رنگ های استخری به روش نانو می باشد، به این معنی که ذرات تشکیل دهنده این رنگ ها به حدی کوچک است که دارای فضای بین مولکولی بسیار ریزی می باشند به حدی که مولکولهای آب قادر به عبور از میان آن ها نخواهند بود و به همین دلیل  رنگ ‌ها می‌ توانند عایق برای همه سازه های هیدرولیکی شوند. البته قیمت این رنگ ها بر اساس پارامتر های دیگری نیز متغیر خواهد بود که در ادامه به برخی از آن‌ ها خواهیم پرداخت.

خرید رنگ استخری
خرید رنگ استخری آبی

قیمت رنگ استخری آبی بر حسب ویژگی های آن ها

همانطور که گفته شد یکی از عواملی که می‌ تواند روی قیمت رنگ استخری آبی تاثیر گذار باشند برند شرکتی این رنگ ها است. زیرا بر حسب شناخت عموم مردم نسبت به یک برند قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت و به همان اندازه برندی که ناشناخته است دارای قیمت بسیار پایین تری خواهد بود. علل معروفیت یک برند نیز کیفیت و ویژگی های آن محصولات می باشد. رنگ استخری آبی نیز دارای ویژگی هایی است که در داشتن یا فاقد بودن این ویژگی ها در رنگ استخری آبی باعث بالا و پایین آمدن کیفیت آن ها خواهد شد. از ویژگی هایی که می توان برای رنگ ها نام برد مقاوم بودن آن در برابر اشعه ماورا بنفش یا همان اشعه یو وی نور خورشید است که دارا بودن این ویژگی باعث می شود تا بتوان رنگ ها را در سازه هایی که بیرون از منزل قرار دارند، مانند استخر، سونا و جکوزی که در خارج از منزل و در حیاط و یا محوطه ها قرار دارند استفاده نمود و این گونه این رنگ ها در برابر نور خورشید کاملاً ایمن هستند. از ویژگی های دیگر قابلیت انعطاف پذیری این رنگ ها می باشد. انعطاف‌ پذیری در رنگ های آبی استخری باعث می شود این رنگ ها به میزان بیشتری کش بیایند و به صورت کاملی دیوار و کف های این سازه ها را کاملا عایق کنند. دارا بودن خاصیت انعطاف پذیری باعث می شود در برابر آسیب ها و ضربات مختلف، رنگ مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. وقتی یک رنگ استخری آبی دارای ویژگی عدم رشد میکروارگانیسم ها باشد باعث می شود این گونه آلودگی‌ های مختلفی در داخل محیط آبی رشد نکرده و این گونه سلامت انسان نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت. زیرا ممکن است بعضی از این میکروارگانیسم ها بیماری زا بوده و برای انسان خطر ساز باشند ولی با استفاده از همین رنگ های ارزان قیمت می توان از این امر جلوگیری نمود و مهم تر از آن ها این است که با استفاده از این رنگ ها ظاهر استخر و یا محیط آبی با عدم رشد جلبک ها نفرت ‌انگیز نخواهد شد.

 

قیمت رنگ استخری آبی بر حسب سایر خصوصیت های این رنگ ها

داشتن یک سری از ویژگی ها ممکن است به افزایش قیمت های این محصولات بینجامد. یکی از آن ها مقاوم بودن رنگ استخری آبی در برابر رشد جلبک ها است. در این صورت همانطور که گفته شد هیچ جلبکی در شرایط بسیار مناسب و مساعد نمی تواند رشد کند و این گونه استخر نیز ظاهر زشتی به خود نخواهد گرفت. هرچه رنگ استخری آبی در برابر شرایط مختلف محتاط تر عمل کرده و مقاومت بالاتری از خود نشان بدهد، طبیعتاً دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود. به طور کلی رنگ های استخری آبی و یا سفید دارای خاصیت کشسانی بسیار زیادی می باشند و می توانند محیط را کاملاً به محیط ایزوله تبدیل نمایند.

مقاومت رنگ های آبی استخری در برابر شرایط دمایی مختلف می ‌تواند یکی از  خصوصیات بسیار مطلوب این رنگ ها باشد که هرچه بازه این دما بالاتر برود می ‌تواند روی قیمت رنگ های آبی استخری تاثیرگذار باشد. به طور کلی این رنگ ‌ها در بازه منفی ۳۰ تا مثبت ۲۰۰ درجه را تحمل نمایند و گاهی اوقات بعضی از رنگ ها می توانند این بازه ها را تغییر داده که مطمئنا تغییر آن ها به تفاوت در قیمت خواهد انجامید. بعضی از این رنگ ها به خصوص آن هایی که مقاومت دمای بالاتری از خود نشان می دهند می توانند در محوطه های بیرونی ساختمان ها استفاده شوند.

استخر هایی که در منازل ویلایی در محوطه های بیرونی ساختمان قرار دارد بیشتر در معرض گرما و سرمای ناشی از تغییرات دمایی می باشند. گاهی اوقات این رنگ ها بر اثر این تغییرات مقاومتی نکرده و به راحتی شکننده خواهد شد. البته این عیب در رنگ هایی دیده می شود که معتبر نبوده و ممکن است قیمت بسیار پایینی نیز داشته باشد ولی رنگی که کیفیت بالایی دارد می ‌تواند در برابر تغییرات گفته شده و همچنین انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی به خوبی مقاومت کرده و به طور کلی هیچ تغییری در ظاهر آن ایجاد نشود.

 

رنگ استخری ضد آب
رنگ استخری آبی ضد آب

 

مقایسه قیمت‌های رنگ استخری آبی با مصالح ساختمانی دیگر

با وجود خصوصیات و ویژگی هایی که در مورد رنگ  استخری آبی گفتیم، باید بگوییم این رنگ ها در برابر مصالح دیگر نیز دارای مزیت هایی می باشند. مصالحی که در گذشته استفاده می‌ شد. مانند ایزوگام کردن و قیرگونی کردن و همچنین کاشی و سرامیک هایی که در گذشته به صورت کاملاً سنتی در کف حوضچه ها و یا استخر ها به کار برده می شد باعث می شد در برابر شرایط مختلفی مانند نور خورشید، انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی، ایجاد ضربه و یا خراش و هر چیز دیگری کاملا آسیب پذیر بوده و نتوانند کارآیی خود را به خوبی انجام دهند. ولی رنگ های استخری آبی و سفید این خصوصیات را نپذیرفته و به قدرت به مقاومت بسیار بالای خود ادامه خواهند داد.

علاوه بر این ‌ها باید گفت رنگ استخری آبی و یا سفید، نسبت به مصالح ساختمانی قدیمی و جدید دیگر کاملاً می تواند در هزینه ها صرفه جویی کرده و با قیمت بسیار پایینی بتوان آن ها را استفاده نمود. زیرا برای استفاده رنگ استخری آبی اول اینکه احتیاجی نیست فرد متخصص در این زمینه به این کار بپردازد و می توان خود به انجام این کار پرداخت. در نتیجه هزینه ی اضافی روی دست شما نخواهد گذاشت.

نکته مهم دیگر این است که برای انجام عمل رنگ کردن توسط رنگ استخری آبی احتیاج به سیستم ها و یا دستگاه های خاصی نداشته و می توان با قلم مو و یا غلطک به انجام این کار پرداخت. البته باید گفت قبل از انجام این کارها به یک سری از نکات باید توجه شود و مهم تر از همه آن ها این که مصالح ساختمانی بسیار گران قیمت بوده و بعد از مدتی ممکن است آسیب کوچکی به آن ها وارد شده و همان آسیب کوچک باعث ایجاد مسیری برای عبور آب و یا رطوبت خواهد بود که البته رنگ های آبی استخری این گونه نیستند.

رنگ استخری عمده
رنگ استخری آبی عمده

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما