رنگ آکریلیک چیست؟ با انواع آن آشنا شوید

رنگ آکریلیک چه نوع رنگی است؟ چرا اینقدر محبوب شده است؟

رنگ آکریلیک جدیدترین نوع رنگ ساختمانی است که با داشتن مزایایی گسترده نسبت به رنگ پلاستیک و ویژگی­هایی به تناسب بهتر از رنگ روغن محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که امروز رنگ ساختمانی آکریلیک را نه تنها می­توان در هر جایی از ساختمان مانند نمای داخلی (دیوار، سقف، دور پنجره، ستون و غیره) و نمای خارجی بکار برد بلکه بخاطر ساختار مستحکم و امکان تغییر فرمولاسیون در صنایع دیگر نیز قابلیت کاربرد دارد.

یکی دیگر از مواردی که رنگ آکریلیک را نزد بسیاری از صنایع و همین طور از لحاظ زیست محیطی محبوب ساخته پایه آب و یا حل شدن رنگ آکریلیک در آب است و این به معنای آن است که با خرید رنگ آکریلیک نیازی به تهیه­ی حلال آلی ندارید و نه هیچ بویی از آن تولید می­شود و نه از بواسطه­ ی آن برای محیط زیست ضرری دارد. در ادامه موارد بیشتری پیرامون رنگ آکریلیک بیان خواهیم کرد تا بیشتر با این رنگ شیمیایی فوق العاده آشنا شوید.

چه تفاوتی بین رنگ آکریلیک و رنگ روغنی است؟

برای بسیاری از افرادی که طرفدار رنگ روغنی هستند جای سؤال است که تفاوت بین رنگ آکریلیک و رنگ روغنی چیست؟ آیا با توجه به ویژگی­هایی نظیر کاملا ضد آب بودن و درخشندگی رنگ آکریلیک ارزش خرید دارد یا خیر؟ این تفاوت­ها عبارتند از:

  • 1. زمان خشک شدن رنگ آکریلیک بسیار سریع­تر است
  • 2. در صورتی که بخشی از خانه برای ترمیم نیاز به رنگ داشته باشد همزمان می­توان در محل زندگی کرد چون هیچ بویی از آن تولید نمی­شود
  • 3. تنوع رنگی که در آکریلیک مشاهده می­کنید بسیار بیشتر از روغنی است
  • 4. پس از اینکه کار رنگ آمیزی تمام شود نمی­توان رنگ روغن را تغییر داد

لذا همانطور که قابل بررسی و مشاهده است رنگ آکریلیک از هر حیث رنگی فوق العاده و عالی محسوب می­شود که خرید آن از لحاظ اقتصادی و کارایی مقرون به صرفه و ایده­ آل است. در مورد قیمت رنگ اکریلیک هم در سایتهای مختلف صحبت به میان آمده است.

رنگ آکریلیک
رنگ آکریلیک انتخابی هوشمندانه

مزایای بزرگ استفاده از رنگ آکریلیک مخصوصا در صنایع ساختمان سازی

در صنایع ساختمان سازی آخرین مرحله رنگ آمیزی است که انتخاب نوع رنگ آن بسته به سلیقه ­ی افراد و کاربرد مورد نظر و حتی سطوح متفاوت است پس بسیار مهم است که رنگ انتخابی بسیار دقیق و هوشمندانه انتخاب شود. در این مرحله از نگاه تکنولوژی، مقرون به صرفه بودن و قابلیت­ها و کارکردها وقتی از نقاش سؤال کنید قطعا ترجیح وی به استفاده از رنگ ساختمانی جدید نسبت به هر نوع رنگ دیگری خواهید بود اما برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با ویژگی­های کلی این نوع رنگ موارد زیر را بیان می­کنیم:

  • 1. دوام و ماندگاری بالا: آکریلیک رنگی بسیار محکم و با دوام است و در صورتی که بتوانید مراقبت مناسب و کافی از آن انجام دهید تا سالیان سال مشکلی پیدا نخواهد کرد. محکم بودن رنگ را از دست کشیدن بر روی دیوار متوجه خواهید شد.
  • 2. پوشش دهی وسیع: رنگ آکریلیک از جمله رنگ­هایی است که با مقدار 1 کیلوگرم از آن حدود 5 متر مربع پوشش داده خواهد شد یعنی شما می­توانید با خرید مقدار رنگ کمتر سطح مورد نظر را رنگ آمیزی کنید و هزینه­ها را کاهش دهید.
  • 3. رنگ آمیزی راحت و بدون دردسر: آکریلیک رنگی است که کار کردن با آن خیلی راحت است و نقاش اصلا اذیت نخواهد شد و به طور کلی یکی از عوامل پیشرفت سریع کار، رنگ کردن سطوح است.
  • 4. تنوع بالا: آکریلیک رنگ بسیار متنوعی است و هر طیف رنگی که مایل داشته باشید را می­توانید بسازید و هیچ مشکلی در کیفیت رنگ و درخشندگی آن به وجود نخواهد آمد.
  • 5. مقاومت در برابر نور خورشید: به دلیل مقاومت ذاتی رنگ آکریلیک در برابر نور خورشید و رزینی که داخل آن بکار رفته، آفتاب مستقیم مشکلی برای آن درست نخواهد کرد و می­توانید در نمای بیرونی هم از این رنگ استفاده کنید.
  • 6. کار بر روی سطوح مختلف: هنگام انتخاب رنگ توجه داشته باشید که سطح زیر کار شما که نیاز به رنگ آمیزی دارد از چه نوعی است؛ گچی، بتنی، سیمانی، چوبی، آهنی و غیره چرا که رنگی را باید انتخاب کنید که بر روی تمامی سطوح قابل کاربرد باشد و کیفیت و دوام خوبی نیز داشته باشد. خوشبختانه رنگ آکریلیک را می­توانید بر روی هر سطحی سوار کنید.
  • 7. ترمیم پذیری راحت: اطلاع داشته باشید که رنگ آکریلیک را می­توانید به راحتی ترمیم کنید و هر جایی از سطح که آسیب دید را می­توانید دوباره رنگ آمیزی کنید به همین دلیل اگر پس از اتمام رنگ آمیزی سطوح، مقداری از رنگ اضافه بود حتما آن را نگهداری کنید تا بعدا بتوانید از آن استفاده کنید. در صورتی که شرایط خوبی برای نگهداری برقرار باشد تا 3 سال می­توانید بدون مشکل حفظ کنید.
  • 8. بدون ترک خوردگی و جذب گرد و خاک: پس از اتمام رنگ آمیزی، سطوحی که رنگ آمیزی شده­اند بقدری محکم هستند که اصلا ترک نخواهند داشت، ضمن اینکه با وجود حل شدن این رنگ در آب ولی هنگام رنگ آمیزی آب آن خارج می­شود تا هیچ خلل و فرجی وجود نداشته باشد. ضمنا سطح کار به شکلی است که امکان نشست گرد و خاک بر روی آن وجود ندارد و در بدترین شرایط نیز با حرکت دستمال به راحتی پاک می­شوند و در ساختار آن نفوذ نمی­کند.
رنگ آکریلیک
رنگ آکریلیک بهترین گزینه برای رنگ آمیزی ساختمانی

 

انواع رنگ آکریلیک بازار کدامند؟

برای پوشش سلیقه ­های مختلف و حفظ بازار رنگ و همچنین افزایش محبوبیت و کارایی، رنگ آکریلیک در انواع مختلف و در بسته بندی­های گوناگون تولید و عرضه می­گردد. علاوه بر اینکه این رنگ در انواع مختلف طیف رنگی موجود است به 4 فرم مات، نیمه براق، براق و نما تقسیم بندی می­گردد که سه فرم اول تنها در میزان درخشندگی و زیبایی تأثیرگذار هستند و هیچ تفاوتی در کیفیت رنگ نهایی وجود ندارد اما در فرم نما، فرمولاسیون آن کاملا متفاوت بوده و امکان استفاده از نوع دیگر را ندارید.

ضمنا در بسته بندی­های مختلفی همچون تیوب، بطری، قوطی، حلبی و گالنی موجود است تا بسته به نیاز خود در حجم مناسب خریداری کنید به عنوان مثال برای استفاده از این رنگ بر روی بوم نقاشی نیازی به خرید گالنی یا حلبی آن نیست و به فرم تیوبی نیز کافی است.

رنگ آکزیلیک
رنگ آکریلیک در انواع مختلف برای پوشش سلیقه ­ها

 

قیمت رنگ آکریلیک 99

با توجه به افزایش قیمت حدود 25% در کلیه­ ی رنگ­ها از بهار 99 رنگ آکریلیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش قیمت را تجربه کرده است اما برای اطلاع از قیمت دقیق رنگ باید پس از انتخاب شرکت ارائه کننده و فروشنده­ی رنگ قیمت را جویا شوید. قیمت این نوع رنگ بسته به حجم، نوع سطح، کاربرد مورد نظر، شرکت سازنده و نوسانات ارزی متغیر است و قیمت دقیقی نمی­توان برای آن در نظر گرفت.

رنگ آکریلیک
قیمت رنگ آکریلیک بسته به نوع و کیفیت مواد اولیه متغیر است

 

نکات استفاده از رنگ آکریلیک پس از خرید

در صورتی که خودتان قصد رنگ آمیزی سطوح را دارید توجه داشته باشید که:

  • 1. سطح کار باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه کثیفی، طبله کردن دیوار و یا رطوبت حتی در مقدار بسیار کم باشد در غیر این صورت امکان استفاده از آن نخواهد بود
  • 2. بسته بندی­های رنگ خریداری شده حتما در دمایی بین 5 تا 35 درجه باشند
  • 3. مدت زمان ایده آل برای نگهداری این نوع رنگ 30 ماه پس از استفاده شدن در شرایط گفته شده است
  • 4. حتما در مواردی که هیچ رنگی از قبل کار نشده، بر روی دیوار از پرایمر استفاده کنید
  • 5. پس از هر دست رنگ آمیزی حدود 2 ساعت فاصله بگذارید تا سطح کار کاملا خشک شود
  • 6. بهترین ابزار برای رنگ آمیزی غلتک است تا جای آن بر روی دیوار باقی نماند.

گروه رنگ فرداد معتبرترین گروه وارد کننده و عرضه کننده رنگ در داخل کشور با امکان ارسال رنگ آکریلیک بسیار با کیفیت و قیمتی ایده­آل و بسیار ارزان­تر به سراسر کشور، معتبرترین بستر و فروشگاه اینترنتی برای خرید رنگ محسوب می­شود. تنها کافیست از کارشناسان ما درخواست مشاوره رایگان داشته باشید تا پس از دریافت راهنمایی­های لازم در مورد خرید نوع مناسب رنگ بتوانید بهترین گزینه را خریداری نمایید.

رنگ آکریلیک
رنگ آکریلیک، بسیار محکم و مقاوم برای انواع سطوح

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما