دیوار کاهگل با محصول کاهگل ضد آب فرداد

دیوار کاهگلی با محصول کاهگل ضد آب فرداد

دیوار کاهگلی از دیرباز در ایران وجود داشته است و یکی از اصلی ترین بافت های معماری قدیم بوده است که امروزه با مدرنیته شدن صنایع مختلف خصوصاً ساختمان سازی متاسفانه این بنای زیبا تحلیل رفته است. ما به وسیله همین معماری در دنیا زبانزد بودیم، ادغام سازه های قدیم با طبیعت و زیبایی و سادگی یکی از خصوصیت های اصلی شهرهای ایران بود.

یکی از اصلی ترین معیارهای قدیم برای ساختمان سازی مناطقی که در آنها ساختمان ها را بنا می کردند شرایط جغرافیایی دمایی محیطی به این خاطر معماری ایرانی منحصر به فرد بود. تمام مصالح مورد نیاز از دل طبیعت به دست می‌آمد و هیچگونه آلاینده زیست محیطی در آن وجود نداشت. مثلاً از سنگ، چوب، خاک، گل و خشت استفاده می شد برای ساخت خانه ها. متاسفانه رفته‌ رفته جایشان را به فلز و بتن دادند.

بیشتر بخوانید: فروش کاهگل ضد آب

دبوار کاهگل ضد آب
دبوار کاهگل ضد آب

کاهگل چیست؟

کاهگل یکی از اصلی ترین ملات های ساخت ساختمان های قدیم بود حتی برای اندود کردن بام ها نیز از آن استفاده می شد و با وسیله ای سیمانی بهنام بوم قلتون روی پشت بام را هر ساله اندود می کردند، از طرفی این گل طبیعی عایق بسیار خوبی بود برای حرارت و سرما. چنانکه بعضی از ماها شاید در خانه مادربزرگ های خود این امر را به وضوح دیده ایم که در زمستانها بسیار سرد خانه ها گرم داشتند و با یک چراغ کوچک کاملاً اتاق گرم میشد و در تابستان ها اتاق ها کاملاً سرد بود. یکی از علت های این امر همین کاهگل طبیعی بود. البته ضخامت دیوارها نیز بی تاثیر نبود زیرا در زمان قدیم دیوارها از ۵۰ سانت کمتر نبودند.

برای ساختن کاهگل، گل رس را حمل می کردند تا پای ساختمان می‌آوردند و سپس با کاه آن را ادغام می‌کردند و آب به آن می افزودند و به خوبی آن را مخلوط می کردند. ملات اکنون آماده بود و با استفاده از چندین کارگر و بنا آن را روی سطوح مورد نظرشان اجرا می کردند. البته در نظر داشته باشید که میزان کاه و گل یک تخصص ویژه بود که هر کسی آن را نداشت. اگر مقدار کاه زیاد می شد مشکلاتی برای ملات به وجود می آورد و همینطور بلعکس. کاه زیاد اجازه نمی دهد که آب به آسانی عبور کند و در واقع آب را نگه می دارد به همین دلیل بر روی بام ها مقدار کاه مورد نظر را بسیار کمتر به خاک رس می افزودند، اما در دیوارها نسبتش بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: خرید عمده کاهگل نانو به قیمت درب کارخانه

دیوار کاهگل نانو
دیوار کاهگل نانو

استفاده از دیوار کاهگل امروزه

امروزه تمام این مشکلات برطرف شده است و اجرای نماهای کاهگلی بسیار راحت و آسان است.  شما می‌توانید از بچه‌ها نیز برای اجرای آن کمک بگیرید. به قدری سازندگان کاهگل صنعتی این محصول را فوق العاده ساخته اند که اجرای آن بی نهایت آسان است. شما می توانید دیوار  ساختمان، اتاق، حیاط و تمامی سطوح را با محصول کاهگل ضد آب فرداد نما کاری کنید.

کاهگل ضد آب فرداد خواص بی شمار دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم. در این محصول بسیاری ویژگی نهفته است، اعم از یک عایق بسیار عالی هم در برابر سرما و گرما و هم آبگریز بودنش یعنی این محصول به هیچ عنوان آب را جذب خود نمی کند همیشه آب را پس میزند بهمین دلیل مصارف این محصول بیشمار است یعنی شما حتی در آشپزخانه های صنعتی نیز می توانید از این محصول استفاده کنید.

دوم تنوع رنگی در کاهگل ضد آب فرداد بیشمار است حتی این مجموعه تلاش دارد که سفارش های شما را بنا به درخواست تان برای شما تهیه کند، یعنی اگر کاهگل سفارشی هم بخواهید میتوانید از این مجموعه آن را درخواست کنید، آنها سفارش تان را حتماً تهیه می‌کنند. در کاهگل های قدیم یک موضوع همیشه چالش برانگیز بود و آن هم ترکهای بسیار بزرگ  بر روی دیوارهای کاهگلی بود، اگر دقت کرده باشید بناهایی که دیوار شان کاهگل است بدون استثنا ترک های زیادی روی خود دارند، اما در کاهگل ضد آب فرداد به هیچ عنوان هم چنین چیزی دیده نمی شود زیرا مواد سازنده آن آن طوری طراحی شده است که حتی خاصیت کشسانی نیز دارد و در برابر تابش شدید آفتاب بسیار مقاوم است.

ترک هایی که در کاهگل طبیعی وجود دارد به خاطر تابش آفتاب است که آب آن را کاملاً می‌گیرد و باعث ترک خوردگی آن می‌شود اما در این محصول این عیب گرفته شده است. دیوار کاهگل امروزه طرفداران زیادی را جذب خود کرده است و شما میتوانید از این امتیاز استفاده کنید و جذابیت ساختمان خود را چندین برابر کنید. البته این برای کسب و کار امتیاز بسیار بزرگی است که فضایی مهربان با عطر و بوی قدیمی و سنتی را به محیط کار شما میاورد، پس درنگ نکنید و همین حالا تصمیم بگیرید و دیوار های خود را با محصول کاهگل ضد آب فرداد نمایی زیبا ببخشید، منتظر شما در این مجموعه هستیم تا به شما خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: فروش کاهگل مصنوعی فرداد

دیوار کاهگل پلیمری
دیوار کاهگل پلیمری

اطلاعات کامل از محصولات جدید ضد آب کاهگل 

در ویدیوی زیر اطلاعات کاملی از محصول و قیمت کاهگل مصنوعی خواهید دید. لطفا تا انتها مشاهده کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما